"Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Алматы ауылының бастауыш мектебі"коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Алматинское отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Абайлаңыз жұқа мұз

СЫНЫП САҒАТЫ "АБАЙЛАҢЫЗ,ЖҰҚА МҰЗ!»
 
Мақсаты:
1. Судағы мінез-құлық ережелерін қайталаңыз.
2. Мұздағы қауіпсіз жүріс-тұрыс ережелерін үйрету.
3. Өзін-өзі құтқару тәсілдерін үйрету.
4. Мұзда апатқа ұшыраған адамдарға көмек көрсету тәсілдерін үйрету.
Медиа қосымшалар: презентация, электрондық ресурстар, аудио жазбалар.
Дизайн: тақтаға сынып сағатының тақырыбы, эпиграфтар, суреттер жазылған; сізге магнитофон, мультимедиялық проектор, компьютер қажет.
Сабақ барысы.
1. Ұйымдастыру сәті.
2. Кіріспе әңгіме.
- Жалпы тақырыптың тақырыбын оқыңыз. ("Экстримальная жағдай»)
- Сіз оны қалай түсінесіз? Табиғаттағы төтенше жағдай дегеніміз не? (Жылу, аяз, қар, жаңбыр, су тасқыны, жер сілкінісі және т. б.)
- Адам табиғаттағы, қоршаған әлемдегі өзгерістерге мұқият болып, өз денсаулығын сақтау үшін шаралар қабылдауы керек.
3. Білімді өзектендіру.
- Балалар, табиғи құбылыстар адамға ғана қауіпті емес. Адамның өзі кейде табиғатпен өзін-өзі ұстайды, сондықтан оған да, денсаулығына да қауіп төндіреді.
- Біздің мектепке жақын қандай су айдындарын білесіз?
- Шығанақпен байланысты барлық су объектілерінің жағалаулары мен арналары қатты тұрмыстық және өндірістік қалдықтармен қатты ластанған, олардың қатарында Роста өзені, Варничный өзені және басқа да шағын қалалық өзендер Ағынды суларды алып жүреді. Мұндай суда шомылу терінің ауыр ауруларын тудыруы мүмкін. Бұл суды арнайы өңдеусіз ішуге болмайды. Бірақ, Бақытымызға орай, егер біз өткен сабақта айтқан қауіпсіз мінез-құлық ережелерін сақтасақ, адам қорықпай шомылып, демалатын орындар бар.
- Өлең оқыңыз.
(Тақтадағы мәтін)
Үлкен және терең өзен өмір сүрді-кейбір эксцентриктер болды. Олардың тәкаппар мінезі болды! Выплывали олар фарватер, таныс емес сүңгіді орындарда, непрочных тепті салдарында. Және дырявую қайықты качали, Мен білмеген дабылдары мен қайғы. Бір күні, сейсенбіде, жай ғана түрлі-түсті матрацты үрлеп, оған буйкадан жүзіп кетті ... енді өзеннің бойында эксцентриктер жоқ…
- Сіз эксцентриктермен не болғанын қалай түсіндіңіз?
- Олар қандай ережелерді бұзды?
(1-2 адам судағы мінез-құлық ережелерін айтады)
- Біз судағы тәртіп ережелерін қайталадық, бірақ қыста да су қоймалары қауіпті.
- Сіз қалай ойлайсыз? (Сіз мұз астына түсе аласыз.)
- Ауа температурасы 0 градустан төмен су қоймаларының бетінде не болады?
4. Сабақ тақырыбының хабарламасы. Тақырып бойынша жұмыс.
- Сонымен, біздің бүгінгі сабағымыздың тақырыбы қандай болады деп ойлайсыз? ("Мұздағы қауіпсіздік»)
Мұздың беріктігі.
- Қиындыққа тап болмас үшін, егер оның қалыңдығы 10 см-ден кем болмаса, мұзды берік деп санауға болатындығын (адамның салмағына төзімді) білуіңіз керек.
- Сызғышты алыңыз. Саусақтарыңызбен 10 см өлшеңіз, қараңыз және бір адамға төтеп беру үшін мұздың қалыңдығы қандай болуы керек екенін есте сақтаңыз.
- Адамдар тобы үшін немесе мұз айдынының құрылғысы үшін қалыңдығы кемінде 15 см мұз қауіпсіз. Оның қалыңдығы қандай екенін қараңыз.
- Бірақ біз Сізбен бірге сызғыш көтермейміз! Қалай болу керек? Мұздың қалыңдығын сызғышсыз анықтауға болады!
(Карточкалар тақтаға ілінген.)
* Қалың, берік мұздың көкшіл немесе жасыл реңктері бар.
* Жұқа және сенімсіз мұздың күңгірт ақ немесе сарғыш реңктері бар.
Ең қауіпті жерлер.
- Бірақ су айдындарындағы қатты аязда да серуендеу қауіпті жерлер бар. Сіз қалай ойлайсыз, неге?
(Алдымен балалардың бірнеше болжамдарын тыңдаңыз. Баланың баяндамасынан кейін.)
Ең қауіпті жерлер.
1. Нәзік және жұқа мұз, әдетте, бұтақтар, тақталар және басқа заттар қатып қалған жерлерде, сондай-ақ бұталардың, ағаштардың, қамыстың жанында болады.
2. Зауыттар мен фабрикалардың жанындағы су ағындарының жанында, сондай-ақ ағындар ағатын жерлерде немесе кілттер соғатын жерлерде мұз қатпайды.
3. Қармен жабылған немесе қар құрсауымен жабылған жерлерді айналып өту керек, өйткені қар астындағы мұз әрқашан жұқа болады.
4. Мұз жағаға жақын жерлерде өте сақ болу керек. Мұнда мұз әдетте аз берік және оның ішінде жарықтар болуы мүмкін.
5. Мұз еріту кезінде әсіресе қауіпті, өйткені ол ериді және оның үстінде жусан пайда болады.
- Сонымен, қыста мұзбен мүлдем жүрмеген дұрыс?
- Егер сенімді болмасаңыз, онда бармаңыз! Егер ол барса, онда мұз үстінде жүру үшін есте сақтау және орындау керек ережелер бар!
- Енді біз мультфильмнің танымал кейіпкерлерімен презентацияны көреміз және төтенше жағдайда кейіпкерлердің қайсысы дұрыс әрекет еткенін ойлаймыз.
Презентация көрсету.
Мұз дәуірі 4.
Сид табылып, сәби шабдалы дүниеге келгеннен кейін достардың өмірі әдеттегі арнаға енді: Мэни мен Элли баланы өсірді; Диего артдиактилдерді қуып шықты; краш пен Эдди опоссумдары көңілді болды, ал динозаврдың анасы балаларымен бірге достарына қонаққа келді. Күндері текелі үшін қажет. Кенеттен еру басталды. Су жұқа мұзбен жабылған. Мэнни мен Элли баласына жұқа мұзда күтіп тұрған қауіптер туралы айта бастады. Шабдалы ата-анасын мұқият тыңдады. Динозаврлар да балаларына мұздағы қауіптер туралы айтты. Балалар ананы ренжітпеу үшін мұзға шықпаған дұрыс екенін нақты түсінді.
Ал сіз неге мұзға шыға алмайсыз деп ойлайсыз?
Барлық ата-аналар кішкентайлар туралы алаңдады. Тек екі тұрғын өз істерімен айналысты. Бірде шабдалы өзенге серуендеуге кетті. Суға жақындаған кезде мамонт мұздатылған судың барлық сұлулығын көрді. Ол мұзға айна сияқты қарады. Кенет мұзға белка шықты. Ол әдемі, дәмді ақжелкенді қуып шықты. Шабдалы ақуызға мұзға шығу қауіпті деп айқайлады, бірақ сарай оны тіпті естімеді. Алда катился емен жаңғағы. Міне, қазірдің өзінде жақын. Тағы бір серпіліс пен ақуыз жеткілікті. Қуаныштан ол мұзды мұзға жабыстырады және ... мұз жарылды. Бөренеден әр түрлі бағытта жарықтар тез өсе бастады. Олар ойынының көп. Шабдалы көмекке шақыра бастады. Барлығы жүгіргенде, ақуыз суда болды. Қорқыныштан ол дыбыс шығара алмады. Сид жоғалмады және бірден бақытсыздықты құтқару үшін суға секірді. Бірнеше минуттан кейін жағалауда барлық тұрғындар мен ылғалды, мұздатылған сарай тұрды. Енді ол мұзда өзін қалай ұстау керектігін түсінді, бірақ бұл кеш емес пе? Мұзды суға шомылғаннан кейін қандай салдары болуы мүмкін?
Мұздағы жүріс-тұрыс ережелері қандай?
Өзін-өзі құтқарудың қандай ережелерін білесіз?
Күн сайын Сид балаларға қауіпсіздік ережелері туралы айтып, жазатайым оқиғалар кезіндегі алғашқы көмек көрсетті.
Есіңізде болсын және сіз өз қауіпсіздігіңіз туралы!
* Мұз үстінде қозғалу ережелері.
1. Мұзға шықпас бұрын, жақын жерде төселген жол немесе жаңа іздер бар-жоғын қараңыз. Сіз қалай ойлайсыз, неге? (Бұл жолды біреу сынап көрді.)
2. Егер іздер болмаса, мұздың жұқа болуы мүмкін жерлерден аулақ болу үшін айналаңызды мұқият қарап, маршрутыңызды белгілеуіңіз керек.
3. Өзіңізбен бірге мықты таяқ алып, оның көмегімен мұздың беріктігін тексеру керек. Егер мұзға таяқпен ұрғаннан кейін жарық немесе су пайда болса, сіз дереу жағаға ізіңізбен оралуыңыз керек. Сонымен қатар, табанды мұздан жыртып алмай, аяғыңызбен сырғанауға тырысыңыз. Бұл не сияқты?
4. Шынында да, су қоймасынан шаңғымен өту қауіпсіз. - Неге? (Мұзға қысым аз.) Ал қауіпті жерлерде және шаңғымен абай болу керек. Қажет болса, оларды тез қалпына келтіру үшін шаңғы бекітпелерін босату немесе босату керек. Шаңғы таяқтарын қолыңызға ілмектерді лақтырмай ұстаңыз.
5. Топпен мұз үстінде қозғалу кезінде бір – бірінен кемінде 4-5 метр қашықтықты сақтау қажет.
* Өзін-өзі құтқару әдістері
1. Болмайды ұшырауы үрейленген.
2. Мұзға шығу үшін. Тырысу керек, жоқ кенеттен қозғалыстар жасай отырып қалай оқу выползти мұз емізу, тартып шығарыңыз да, содан кейін мұз үстіне аяғыңызды, содан кейін басқа және откатиться жылғы өрт орын алды.
3. Судан мұзға шығып, ешбір жағдайда бірден аяққа тұруға болмайды. Жусаннан тайып, Сіз келген бағытта және мұз тексерілген жерде қозғалу керек. Тек жағаға шығып, жылы жерге тезірек жету үшін жүгіру керек.
5. Мұз астына түскен көмек көрсету ережелері.
(Оқушының баяндамасы).
- Егер адам сіздің көз алдыңызға батып кетсе, бірден көмекке баратыныңызды айқайлаңыз.
– Жусанға өте мұқият, жақсырақ-еңбектеп, қолыңызды кең жайып келу керек. Егер шаңғылар болса, оларды өзіңізге қою жақсы. Болады подложить тақта және ползти онда.
- Бірақ ешқандай жағдайда жусанның шетіне жетуге болмайды. Егер сіз суға батып бара жатқан қолыңызды беруге тырыссаңыз, онда мұз міндетті түрде үзіліп, сіз де суда боласыз!
Мұз адамды жусанның шетінен 2-4 метр қашықтықта ұстайды.
- Суға батып бара жатқан шаңғы таяқшасын, шаңғыны, тақтаны, арқанды созуға тырысыңыз. Қатты байланған шарфтарды қолдануға болады.
- Бірнеше құтқарушы болса жақсы. Олар алып, бір басқа аяқтарынан лечь мұз тізбекпен және подползти к жылымға.
- Сіз батыл және тез әрекет етуіңіз керек, өйткені суық суға түскен адам тез қатып қалады, ал дымқыл киім оған ұзақ уақыт суда қалуға мүмкіндік бермейді.
- Жолдасты мұзға шығарғаннан кейін, оны қауіпті аймақтан шығарып, жылы жерге мүмкіндігінше тез жету керек, оны ысқылап, ыстық шай ішіп, құрғақ киімге ауыстыру керек.
6. Қорытынды сабақ.
- Ендеше, қорытындысын біздің айналысу.
- Бүгін сабақта не туралы сөйлестік?
- Мұздың қалыңдығын қалай анықтауға болады?
- 1 адамның салмағына қандай мұз шыдайды?
- Ал топ?
- Баршаңызға жұмысыңыз үшін рахмет.
Жаңартылған күні: 11.03.2021 11:28
Құрылған күні: 11.03.2021 12:12

Текст